Sustainable Brand Index Awards 2017


TINE overtok førsteplassen i årets kåring

TINE gikk til topps da norske forbrukere for femte år på rad kåret Norges mest bærekraftige varemerke. Sustainable Brand Index™ er Skandinavias største forbrukerundersøkelse om bærekraftige merkevarer, hvor 32 000 respondenter rangerer 740 nordiske merkevarer. 5 000 norske konsumenter har vurdert hvordan Norges 212 største bedrifter presterer innen bærekraft. De to andre pallplasseringene gikk til Stormberg og Q-Meieriene.

TINE tar ledelsen for første gang og skyver siste tre års vinner, Stormberg, ned på en andreplass. Blant selskapene som ser størst framgang har vi TINEs konkurrent Q-Meieriene (fra 9. plass til 3. plass), energiselskapet Lyse (fra 45. plass til 18. plass) og kjøttprodusenten Gilde (fra 28. plass til 12. plass).

Undersøkelsen gjennomføres av Sustainable Brand Insight, som også står bak rapporten The Nordic Market for Circular Economy. Sustainable Brand Insight og Pure Consulting inviterte til høytidelig prisutdeling på Gamle Logen i Oslo, onsdag 29. mars.

Les mer på Sustainable Brand Insight sine hjemmesider.

Tine takker for tilliten: