Lansering av rapporten ”Det nordiske markedet for sirkulær økonomi 2018”


Den ferske rapporten fra SB Insight i Stockholm inneholder en rekke spennende nyheter! Analysen tar for seg endringene i markedet fra i fjor og gir oss innblikk i aktuelle trender. I tillegg får vi i år et dypere innblikk i forbrukeres tenkning og atferd og hvilke utfordringer og muligheter beslutningstakere ser på vei mot en mer sirkulær økonomi.

Har du husket å melde deg på lansering av rapporten The Nordic Market for Circular Economy tirsdag 27. februar kl. 08.00 – 09.30? Du kan melde deg på her.

Rapporten er en helt fersk studie av hvordan nordiske forbrukere og virksomheter ser på sirkulær økonomi.

Noen hovedfunn Norge:

  • Nordmenn er mest åpne for resirkulering, reparasjon og salg av brukte gjenstander, men mindre åpne for leie- og delemodeller.
  • Å spare penger er den viktigste driveren for å kjøpe brukt, mens miljø er den viktigste faktoren for å selge brukte gjenstander.
  • Norske «Millennials» er best kjent med konseptet sirkulær økonomi.
  • Forbrukere i alle nordiske land mener at de selv har ansvar for å ta sirkulære valg. Samtidig mener 37% at det er det offentlige som er ansvarlig for å legge til rette for en sirkulær livsstil.

Sted: Klubben, Polyteknisk Forening – Rosenkrantzgate 7, Oslo

Tid: Tirsdag 27. februar, kl. 08:00 – 09:30

Program

Program

08:00              Frokost og kaffe

08:30              Utvikling på det sirkulære markedet det siste året
Innlegg v/Erik Hedén, CEO i Sustainable Brand Insight

09:00               Muligheter og utfordringer i den sirkulære økonomien.

Refleksjoner fra Tord Christensen i Phillips, Yngvill Ofstad i Bergans og Sigrun Syverud i Fjong. Fasilitert av Kia Klavenes, Partner i Pure Consulting

Påmelding via Eventbrite

Frokostmøtet er gratis og arrangeres av Sustainable Brand Insight og Pure Consulting.

Beste hilsen
Pure Consulting og Sustainable Brand Insight