Kia fra Pure i investorjury for GreenTechChallenge


Forrige Fredag satt Kia Luise Klavenes i investorjuryen til GreenTechChallenge - we make green business good business.

GreenTechChallenge er et fire dagers vekst-program med hensikt å hjelpe grønne og bærekraftige oppstartsbedrifter lykkes globalt. Å hjelpe disse bedriftene er nødvendig for å sikre at vi har en planet hvor vi kan puste inn luften, drikke vannet og spise mat uten å bli forgiftet.

Skaleringsprogrammet ble først lansert i København, Danmark i 2015. I år ble det for første gang arrangert i Oslo. Fra 11 til 14 September deltok 13 utvalgte oppstartsbedrifter i programmet og fikk møte eksperter fra områder som juss, immaterialerett, markedsføring, regnskapsføring og management consulting som hjalp bedriftene akselerere sin læringskurve.

Siste dagen var «Investor dagen» hvor oppstartsbedriftene fikk pitche til investorer som videre bestemte hvorvidt de ønsker å investere eller ikke. Til slutt skulle en vinner velges ut. I dette panelet satt blant annet Kia Luise Klavenes fra Pure.

Fra venstre: Raja Skoglund fra Grundr, Kia Klavenes fra Pure Consulting og Belawal Khan fra Katapult Accelerator

De tretten bedriftene som var plukket ut tilbyr løsninger på problemer som plast, matsvinn, energi, mobilitet og energi – for å nevne noe. De har blitt plukket ut basert på

  • Miljøpåvirkning
  • Styrken til teamet
  • Skalerbarheten til forretnings-modellen
  • Nåværende trekkkraft, inntekter og finansiering.

Du kan lese mer om de forskjellige oppstartsbedriftene som var plukket ut ved å klikke på navnene under:

SpinDrive PodbikeZEOSSildrTotalCtrlAlgaeProCHOOOSENordic Food Supplements AsMeshcraftsNornirKitemillBySpire and NOREXECO.

Vinneren av årets i GreenTechChallenge ble .

Fra venstre: Martin Andreas Petersen CFO og Co-founder av GreenTechChallenge, Charlotte Aschim fra TotalCtrl og representant fra Simonsen Vogt Wiig.

Dette selskapet er et globalt digitalt innovasjonsselskap som har spesialiser seg på å hjelpe forhandlere og forbrukere med å redusere sitt matsvinn. Matvareindustrien får full kontroll over produktenes utløpsdatoer og sparer dermed tid og penger, samt gjør det enklere for forbrukerne å ta smartere kjøpsbeslutninger. Med tiden skal tjenesten kunne brukes gjennom hele verdikjeden, fra produsent til konsument.

Les mer om GreenTechChallenge her.